Tekstgrootte
U bent van harte welkom om op onze locaties langs te komen voor een kennismakingsgesprek en een rondleiding. U kunt dan de sfeer in school proeven en ziet en hoort hoe wij ons onderwijs vormgeven. Wij zijn via onderstaande telefoonnummers bereikbaar:
Locatie Holleblok: 035 5250955
Locatie Koers: 035 5252828
Mocht u besluiten om uw kind op onze school in te schrijven, dan kunt u het inschrijfformulier inleveren. Binnen twee weken krijgt u dan een bevestiging van inschrijving thuisgestuurd. Enkele maanden voor uw kind op school komt, ontvangt u een vragenlijst over uw kind. Op basis van de ingevulde gegevens gaan we uw kind indelen in de meest passende groep. Wij gaan er vanuit dat uw kind zindelijk is voordat er op school gestart wordt. Enkele weken voordat uw kind vier jaar wordt, wordt er contact met u opgenomen door de leerkracht van uw kind. Er worden met u afspraken gemaakt over de wijze waarop we uw kind laten wennen aan het naar school gaan.
Voor het aanmelden van uw kind(-eren) in een hogere groep maken we een afspraak om de mogelijkheden te bespreken. Naast een gesprek met u, neemt onze IB-er ook altijd contact op met de huidige school van uw kind. Gezamenlijk zullen we dan kijken of we uw kind de begeleiding kunnen geven waar het recht op heeft binnen de hogere groepen. Bij plaatsing volgt een gesprek met de groepsleerkracht en een moment om kennis te maken met de groep.
De scholen in Huizen hebben onderling de afspraak dat er niet vanzelfsprekend leerlingen van elkaar worden overgenomen op verzoek van de ouders. Wanneer een ouder ontevreden is over de huidige school van het kind, adviseren wij hierover eerst contact op te nemen met de betreffende schooldirecteur.
Per wet is geregeld dat alle kinderen aangemeld kunnen worden op een school naar keuze van de ouders. De aanname commissie (in ons geval de directeur en de IB-er) onderzoekt of de zorg die nodig is voor een kind, ook geboden kan worden binnen de mogelijkheden van de school. Vanzelfsprekend wordt de groepsleerkracht meegenomen in het proces. Mocht dit niet het geval zijn dan kan een beroep worden gedaan op de expertise en de middelen van het samenwerkingsverband in de regio Unita. Er zal vervolgens een begeleidingsplan opgesteld worden waarin alle betrokkenen zich kunnen vinden. Twee maal per jaar wordt dit plan met alle betrokkenen geëvalueerd.
Mocht onze school, zelfs met deze extra ondersteuning, niet in staat zijn om het kind te geven waar het recht op heeft, dan zal de school, in overleg met de ouders, op zoek gaan naar de juiste onderwijsplek voor het kind.